Villkor

Intresserat av att ta körkort?

Boka nu!

ACCEPTERA AVTALSVILLKOR

• Genom att skriva in dig på Motor Trafikskola i Stockholm AB blir du kund och elev och användare av våra tjänster och accepterar därmed dessa avtalsvillkor.

BETALNING, PRISER OCH ÅTERBETALNING

• Jag har blivit informerad om aktuella priser och dessa priser kan förändras under utbildningen.
  • Återbetalning av teoriutbildning kan ske inom 14 dagar ifall eleven inte utnyttjat tjänsten men en administrationsavgift på 10% av ordinarie priset tillkommer.
  • I de fall eleven utnyttjat tjänsten, vilket innebär att eleven har loggat in till trafikskolans teoriutbildningssystem, så kan eleven inte ångra köpet.
  • Det tillkommer en teoriavgift per körkortkategori.
  • I de fall att teoriutbildningen består av flera teoridelar debiteras den teoridelen som eleven har utnyttjat i ordinariepriset och sedan debiteras eleven ytterligare 10% administrationsavgift.
  • Återbetalning av körlektioner sker enligt reklamationsnämndens rekommendation dvs. paket räknas om till styck lektioner på ordinarie pris samt en administrationsavgift på 10% tas ut. Gäller även godkända elever som har kvar körlektioner.
  • Eventuell avbokning skall ske via telefon senast klockan 13:00 vardagen innan.
  • Ej avbokad tid debiteras med normalt lektionspris.
  • Riskutbildning 1, Riskutbildning 2 och Handledarekursen betalas i förskott senast 72 timmar innan utbildningen.

BOKNING, OMBOKNING, AVBOKNING, UTBILDNING

• Vid sen avbokning av utbildningar* blir eleven debiterad på hela utbildningsavgiften.
  • Lektioner betalas i förskott och blir inte reserverad tills betalningen sker
  • Motor Trafikskola i Stockholm AB har all rättighet att flytta, omboka eller avboka datumet för alla utbildningar*
  • Förskottbetald utbildning gäller 6 månader.
  • Bokning av teori och körprov sker enligt lärarens bedömning och planering

MINDREÅRIG

• Om du är under 18 år måste du enligt lag ha dina föräldrars eller annan förmyndares samtycke för att gå med på våra avtalsvillkor. Innan inskrivning kan ske måste du kunna uppvisa för trafikskolan ett skriftligt intyg undertecknat från dina vårdnadshavare/förmyndare, om samtycket inte kan skaffas på annat godtagbart sätt.

FRISKRIVNING FRÅN ANSVAR

• Motor Trafikskola i Stockholm AB tar inte ansvar för avgifter som kan tillkomma vid påminnelse eller inkassokrav om kunden ej uppgett rätt adress eller uppdaterat oss med rätt uppgifter.

ÖVRIGT

• Jag är medveten om att mina personliga uppgifter kan komma att sparas hos Motor Trafikskola AB enligt GDPR regler

• Jag har tagit del av informationen i detta avtal och informationen som finns i detta avtal kan förändras under utbildningen.

• Det är inte tillåtet att fotografera, filma, kopiera, skriva ner, dela trafikskolans material eller försöka kopiera det på något annat sätt. Detta kan polisanmälas. Om det upptäcks har Motor Trafikskola AB all rätt att stänga av eleven från trafikskolan.

• Jag har tagit del av trafikskolans undervisningsplan

• Motor Trafikskola i Stockholm AB har rätt att stänga av elever från skolan ifall skolans medarbetare bedömer kundens beteende som olämpligt

• Alla Trafikskolans personal har tystnadsplikt mot våra kunder

FAKTUERING