Ta MC-körkort med Motor Trafikskola

På Motor Trafikskola erbjuder vi MC-körskola. Våra erfarna instruktörer anpassar utbildningen efter dina behov och förverkligar drömmen om att ta ditt motorcykelkörkort. Vi erbjuder konkurrenskraftiga priser och hjälper dig hela vägen fram tills du är redo för körprovet.

Att ta MC-körkort: hur går det till?

Det finns fem huvudsakliga steg som du måste genomföra för att kunna ta MC-körkortet. Vi på Motor Trafikskola hjälper dig hela vägen fram tills du är redo för körprovet.

Vägen till MC-körkortet:

1. Börja med att göra syntest
  2. Ansök om körkort för motorcykel på Transportstyrelsen
  3. Genomför riskettan och risktvåan
  4. Ta teoriprovet
  5. Ta körprovet

Teoriprov för MC

Teoriprovet består av 70 frågor, varav 5 är testfrågor som inte räknas in i resultatet. Du kan alltså maximalt få 65 poäng. För att bli godkänd krävs det 52 korrekta svar. Provtiden är 50 minuter. Provet kan även genomföras muntligt eller med tolk. I så fall förlängs tiden till 75 minuter.

Körprov för MC

Körprovet består av tre principala delar:

• Säkerhetskontroll
  • Manövrering
  • Körning i och utanför tätort

Du ska först förbereda din motorcykel till uppkörning, kolla motoroljenivå, belysning, speglar och allt som säkerställer förares trygghet. Därefter kommer du att köra på låg- och högfartsbana, och sedan köra i minst 25 minuter både i och utanför tätorten. Under denna körning bedöms också din uppmärksamhet och riskmedvetenhet.

Hur Motor Trafikskola hjälper dig att ta MC-körkort

Vi på Motor Trafikskola erbjuder riskutbildning, teoriprovförberedelse och körlektioner. Utbildningens upplägg skräddarsys alltid utifrån dina behov och förutsättningar, allt för att du ska få en så bra utbildning som möjligt.

Kontakta oss för och veta mer om vad utbildningen inkluderar och hur vi kan hjälpa dig att ta ditt MC-körkort!

Pris för MC-körkort hos Motor Trafikskola

Priset för att ta MC-körkort varierar. Kostnaden kommer helt enkelt bero på dina personliga förutsättningar och erfarenheter, det vill säga hur mycket du har kört tidigare och hur många lektioner du behöver. Priset påverkas även beroende på om du vill ta körkort för lätt eller tung motorcykel.

Vad vi kan lova är att våra lektioner är prisvärda och att du kommer att få bästa möjliga förutsättningar och alla nödvändiga färdigheter inför körprovet. Kolla gärna vad våra tidigare elever tycker om Motor Trafikskola.

Varmt välkommen att kontakta oss för mer information om priser och annat som rör MC-körkortsutbildningen.

crossmenu linkedin facebook pinterest youtube rss twitter instagram facebook-blank rss-blank linkedin-blank pinterest youtube twitter instagram