Vi hjälper dig med busskörkort/D-körkort i Stockholm

Intresserad av att ta D-körkort?

Boka nu!

Hos Motor Trafikskola kan du även ta busskörkort i Stockholm (D-körkort). Vi har ett nära samarbete med företag och ser till att vår D-körkortsutbildning gör dig till en eftertraktad busschaufför i branschen. Vår samarbete med andra företag inom branschen gör oss ledaren inom D-körkortsutbildningar. Hos oss får du alltid en individanpassad utbildning och våra lärare sätter alltid dig i fokus!

Utbildning för busskörkort i flera steg

• Först och främst, liknande c-körkortet, behöver du skaffa ett läkarintyg.
  • Efteråt behöver du gå in på Trafikverkets hemsida och fyll i och skicka in en ansökan om körkortstillstånd. Här hittar du blankett!
  • Därefter kan du besöka vår trafikskola och börja skapa en individanpassad utbildningsplan och handla ditt studiematerial för busskörkort. Du kan även bestämma hur du vill betala D-körkortsutbildningen med mera.
  • Boka körlektion för D-körkort i Stockholm! Vi går tillsammans igenom allt du behöver kunna och kommer överens om hur vi ska gå vidare med utbildningen. Varje kund får ett plan anpassad till deras behov så att du får den bästa upplevelsen hos oss!
  • Hos Motor Trafikskola kan vi erbjuda ett komplett material för studier på distans. Det enda du behöver är en internetuppkoppling för att träna med hjälp av distanstester. Du kan också välja att sitta i vår datastudio och kan då få hjälp med pluggandet.
  • Sedan kommer kunskapsprovet hos Trafikverket. Ett godkänt kunskapsprov är giltigt i ett år efter provdatumet vilket betyder att efter provet har du ett år att klara körprovet.
  • Efter avklarat kunskapsprov koncentrerar vi oss på att slutföra utbildningen för D-körkort och bokar tid för körprov.

Fyll i formuläret nedan för D-körkort så kontaktar vi dig så snabb som möjligt! Annars hittar du vår kontaktinformation här!