Körlektioner i Stockholm, Järfälla

På Motor Trafikskola förbereder vi dig inför teoriprovet och uppkörningen.  För att vara så redo som möjligt, är det bra att ta ett antal körlektioner och få professionell rådgivning utöver att övningsköra privat. När du tränar med oss får du personligt anpassad  hjälp från någon av våra professionella körinstruktörer. Här får du lära dig att planera dina lektioner utifrån dina förutsättningar och mål, så att du är så redo som möjligt för din uppkörning.

Boka en körlektion

Boka körlektioner hos Motor Trafikskola

Det enklaste sättet att boka en körlektion på Motor Trafikskola är genom vår online-kalender. Välj “körlektion” i rullgardinsmenyn för att se tillgängliga tider.

Boka en körlektion på Motor Trafikskola

Pris på körlektioner hos Motor Trafikskola

Hos Motor Trafikskola hittar du flera olika erbjudanden för dig som är ute efter att ta körkort. Utöver enskilda körlektioner, erbjuder vi även olika paket som inkluderar riskettan, risktvåan och teoriutbildning.

Vi på Motor Trafikskola har även studentrabatt på körpaket där du kan välja mellan 6, 10 eller 20 lektioner á 50 minuter med 6% rabatt.

Många undrar hur mycket det kostar att ta körkort. Kostnaderna kommer att variera beroende på dina förutsättningar och hur många lektioner du behöver, men en enskild körlektion kostar 850 kr.

Dessutom erbjuder vi en intensivkurs som tar dig från nybörjare till proffs på bara två veckor.

Läs mera om våra erbjudande.

Hur många körlektioner behövs?

Antalet körlektioner som behövs varierar från person till person. Det beror helt och hållet på dina tidigare erfarenheter  och förutsättningar.Hur många lektioner som behövs kan också skilja sig åt beroende på om du planerar att ta körkort för automatväxlad eller manuell bil.

För att skräddarsy en plan just för dig, finns det möjlighet att börja med en testlektion. Efter detta kan våra erfarna körlärare skapa ett individuellt upplägg som är anpassat efter ditt behov. Du kan boka en testlektion genom vår online-kalender. Välj “testlektion” i rullgardinsmenyn för att se tillgängliga tider.

Boka en testlektion

Kombinera privat körning och körlektioner

Det bästa sättet att lära sig att köra är att kombinera privat övningskörning med körlektioner. Här kan du ta med dig det du har lärt dig under lektionerna i din privata övningskörning och kan på så sätt effektivisera din körträning.  Våra instruktörer på Motor Trafikskolan hjälper dig att prioritera vilka övningsområden du främst bör fokusera på.

Hur bokar man körlektioner

Du kan enkelt boka körlektioner på Motor Trafikskola genom vår online-kalender. Använd rullgardinsmenyn för att välja din behörighet i det första fältet och vilken typ av lektion du vill ha i det andra fältet.

Om du har frågor är du välkommen att kontakta oss via kontaktformuläret.

Boka en körlektion

Läs om andra elevers erfarenhet på Motor Trafikskola